یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس
سرخط خبرها

ایمانی:سرمربی پورتو را نمی‌شناسم! |از فنلاند و اسپانیا هم پیشنهاد داشتم، اما پرتغال را انتخاب کردم

  • کد خبر: ۸۶۰۳۷
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
ایمانی:سرمربی پورتو را نمی‌شناسم! |از فنلاند و اسپانیا هم پیشنهاد داشتم، اما پرتغال را انتخاب کردم
مربی سابق تیم ملی والیبال زنان با تیم پورتو به توافق رسیده تا عنوان نخستین مربی والیبال زنان ایران در قاره سبز اروپا را به دست آورد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، سمیرا ایمانی یکی از پرتداوم‌ترین ملی پوشان والیبال زنان ایران بود. او از شهر والیبال خیز اصفهان آنقدر اقتدار داشت که دستیار مایدا، سرمربی سابق تیم ملی شد. مدتی از این مربی خبری نبود تا اینکه باخبر شدیم با تیم پورتوی پرتغال قرارداد بست.
ایمانی درباره سفرش به پرتغال گفت:سه شنبه برای گرفتن روادید به سفارت پرتغال می‌روم و یکی از شروط حضوم در این کشور، بردن فرزند دو ساله ام است. من همان گونه که ورزشکار خوبی بودم، مادر خوبی هم هستم. دلم نمی‌خواهد والیبال به بچه هایم آسیب بزند.
ایمانی درباره چگونگی پیوستنش به لیگ پرتغال نیز گفت: پیش‌تر از عمان هم پیشنهاد داشتم، اما حضور در والیبال اروپا ایده‌ای بود که از گذشته در ذهن و دل داشتم. اکنون که به لطف حضور مهدی طارمی دید مثبتی در کشور پرتغال نسبت به ایرانیان پیش آمده، فرصتی مغتنم است تا به این کشور بروم.
او در ادامه گفت: در یکی، دو سال اخیر که مدرک مربیگری درجه ۲ بین‌المللی را گرفتم، دوست داشتم تجربیات جدیدی به‌دست بیاورم. چند پیشنهاد هم از کشور‌های جنوب غرب آسیا مثل عمان داشتم، ولی ترجیح دادم جایی بروم که حرفه‌ای‌تر باشند. ما در والیبال زنان لژیونر داشتیم و خوشبختانه آقای داورزنی (رئیس فدراسیون) موافقت کردند که در سطح مربیان هم لژیونر داشته باشیم و بین‌المللی شویم. پورتو در والیبال حرفه‌ای است و ۲ سال است که قهرمان لیگ پرتغال می‌شود و حتی در لیگ اروپا هم شرکت می‌کند و روی سکو است. فکر کنم سال گذشته در اروپا سوم شدند و هدفشان این است که امسال قهرمان شوند.
ایمانی درباره نحوه پیوستنش به این تیم گفت: من مدیربرنامه دارم. باشگاه‌هایی هم که قوی و حرفه‌ای هستند، مربیان و رزومه‌هایشان را دنبال می‌کنند. خوشحالم که این باشگاه من را دید. من به عنوان دستیار اول به پورتو می‌روم، اما سرمربی تیم را هنوز نمی‌شناسم. قرار شده در تیم زیر ۲۳ سال و پایه هم مربی باشم. من در کار پایه قوی هستم، خیلی کار کرده‌ام و علاقه دارم. اگر کلاس مربیگری و سمیناری هم برگزار شود، حتما شرکت می‌کنم. من در اصفهان، مربی تیم استان بودم و ۴ سال با این تیم قهرمان ایران شدم. در لیگ برتر مربی ذوب آهن بودم. سال‌های پیش هم در لیگ‌یک مربی تیم باریج‌اسانس بودم که به‌تازگی به لیگ برتر رسیده است. از این تیم چند بازیکن به تیم ملی معرفی شد. قبلا هم مربی شهرداری اراک بودم. با تیم نامی‌نو اصفهان هم که تیم جوانی بود، در لیگ برتر سوم شدیم. البته چند سال به‌خاطر شرایط خانوادگی نتوانستم به تیم ملی کمک کنم، چون ۲ پسر دارم که سنشان کم است. در ۲ سال گذشته هم با کرونا درگیر بودیم و نمی‌شد خیلی کار کرد.
او درباره تیم ملی والیبال زنان هم گفت: من به فدراسیون قول داده‌ام با تجربیات متفاوت و جدیدی از پورتو به ایران برگردم. قرارداد من با باشگاه یک‌ساله است. باید ببینم شرایط چطور خواهد بود. هم‌اکنون پدیده بلوری‌زاده، مربی تیم جوانان و میترا شعبانیان مربی تیم ملی سرشار از تجربه و انرژی هستند. از اینکه تیم جوانان مربی‌ای در سطح بلوری‌زاده دارد، خیلی خوشحالم. اینکه فدراسیون از او استفاده کرده، نشانه خوبی است. هدف همه ما یکی است. فرقی نمی‌کند من اینجا باشم یا در پرتغال. من مسئولیتی در تیم‌های ملی ندارم، ولی اگر مربیان بخواهند، به آن‌ها کمک می‌کنم. بلوری‌زاده در تیم ملی هم همبازی و هم‌پستی من بود. خانم شعبانیان هم مربی‌ام.
ایمانی درباره سطح والیبال زنان پرتغال گفت:والیبال زنان اروپا نسبت به شرق آسیا و کشور‌هایی مثل چین خیلی بالا نیست. والیبال پرتغال هم با کشور‌هایی مثل برزیل و ایتالیا متفاوت است. با این حال باشگاه پورتو با باشگاه‌های دیگر پرتغال فرق می‌کند و سطح بالایی دارد. من از فنلاند و اسپانیا هم پیشنهاد داشتم و قبول نکردم، ولی وقتی پیشنهاد باشگاهی حرفه‌ای مثل پورتو رسید، با جان و دل قبول کردم. درست است سطح والیبال پرتغال خیلی بالا نیست، ولی باید قبول کنیم که آن‌ها در مقایسه با ما، والیبال بهتری دارند و آنجا می‌شود چیز‌های بیشتری یاد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->